Copywriting a redakčné práce
Texty, ktoré upútajú, zaujmú a predajú sú tie, ktoré dokážu dômyselne pracovať s čitateľovou pozornosťou. Tá je v online priestore obmedzená.
Preto stavte na dobre štruktúrovaný text s jasnou informačnou hodnotou. Pomôže to vašim čitateľom bleskovo sa zorientovať a nájsť to, čo hľadajú.
A vám zase premenia náhodných okoloidúcich na verných čitateľov či zákazníkov.
- Blogové články
- Texty na web
- PR, SEO články
- Newsletter
- Natívne články
- Emaily
- Spracovanie rozhovorov
- Texty, príspevky a články v súlade so zameraním média
Ako to celé prebieha?
Spoznáme sa
Spolupráca začína úvodným stretnutím (online alebo naživo), kde si spolu prejdeme vaše podnikanie, zámery a ciele. Čím podrobnejšie budem do vášho biznisu vidieť, tým spokojnejší budete s výsledkom.
Vypracovanie ponuky
Následne vám vypracujem ponuku, ktorá zahŕňa cenu za projekt, termíny, rozsah a obsah zadania. Ak sa dohodneme, podpíšeme spolu zmluvu o spolupráci.
Konečný výstup
Štandardne je výstupom, ktorý dostanete, textový dokument odovzdaný elektronickou cestou vo Worde, prípadne zdieľaný dokument Google.
Obsahová stratégia
Vybudujte si s vašimi klientami vzťah a vytvorte z vašej cieľovky komunitu.
Je super, ak sa z návštevníka webu stane platiaci zákazník. Ešte lepšie je, ak si vás zapamätá a vráti sa.
Vďaka obsahovej stratégii bude váš komunikačný mix zložený z dômyselne naplánovaného, jednotného a konzistentného obsahu. Či už ide o blog, newsletter, emailing, či príspevky na sociálne siete, zvolím také kanály, ktorými dostanem váš biznis bližšie k tým správnym ľuďom.
Vypracovanie obsahovej stratégie zahŕňa:
Analyzačná časť
Úvodné stretnutie (online alebo naživo)
- vysvetlíte mi, ako funguje váš biznis, popíšete mi vašu súčasnú stratégiu a prejdeme si vaše vízie a ciele
Zákaznícky výskum
- zistím, aké potreby, túžby a obavy majú vaši zákazníci
Audit súčasného obsahu
- cieľom je zhodnotiť, do akej miery váš obsah odpovedá na zákaznícke potreby, odhalím tým jeho silné a slabé stránky
Analýza konkurencie
- definujeme si, kto skutočne vašou konkurenciou je a kto nie
- dôležité je hľadisko relevantného trhu: je vymedzené miestom a predovšetkým cieľovou skupinou
- zistím, kde váš biznis v porovnaní s konkurenciou ťahá za kratší koniec a v čom, naopak, spočívajú vaše výhody
Tvorba stratégie a voľba taktiky
- Komunikácii dám dlhodobý smer a jednotný štýl
- Obsah prispôsobím nákupnému cyklu vášho klienta
- Vyladím pozicioning vašej značky
- Definujem konkrétnu taktiku na najbližšie obdobie
- Stanovím vhodné komunikačné kanály a vyradím tie neefektívne
- Jednotlivé kroky následne implementujem do publikačného plánu
Výstup
- Dostanete prehľadnú a zrozumiteľnú prezentáciu
- Dokument bude zahŕňať výsledky analýz aj jednotlivé strategické kroky
- Súčasťou sú aj príklady konkrétnych textov unikátne pre váš biznis a priamo použiteľné vo vašej komunikácii
Koľko stojí copypráca?
Cenu počítam vždy za konkrétny projekt a okrem hodinovej sadzby (45 €) vychádza aj zo zložitosti a rozsahu zadania. Pri nových klientoch účtujem zálohovú platbu vo výške 20 % z celkovej ceny projektu. Dlhodobí klienti platia dohodnutým spôsobom na základe faktúry raz mesačne alebo po odovzdaní projektu.
Pre vašu predstavu:
Text článku v rozsahu 2 NS:
Pri poctivo dodaných podkladových materiáloch zaberie väčšinou 2, maximálne 3 hodiny
od 90 € až 135 €
Vyžadujúci podrobné naštudovanie témy a samostatný rešerš zdrojov spracúvam asi 5 hodín
cca 225 €
Cena obsahových stratégií sa pohybuje:
Pri jednoduchých orientačných stratégiách bez podrobného zákazníckeho výskumu: vhodné pri menších začínajúcich projektoch
od 630 €
V prípade podrobných obsahových stratégií
od 1.000 €
Texty na web:
Texty na web odo mňa získate za cenu
od 1.000 €